Försäljnings- och garantivillkor för webbutik

Försäljningsvillkor för Metos Webbutik

Metos webbutik är en webbutik som handhas av Metos Storkök AB (orgnr. 556158-9523) och som säljer produkter till företagskunder och den offentliga sektorn. Om inget annat anges i dessa försäljningsvillkor regleras alla avtal av den svenska lagen om försäljning av varor. Metos webbutik benämns härefter som “webbutik”, Metos Storkök AB som “Metos” och användare av tjänsten som “Kund”.

Allmänt
Webbutiken metos.se levererar endast i Sverige. Webbutikens priser är i SEK ex. moms. Alla priser anges med leveransklausulen DDP, transportförpackning inkluderad. Priserna omfattar inte installation eller utbildning i kundens lokaler. Alla leveranser är försäkrade för transportskador å säljarens vägnar. Med anledning av fortlöpande produktutveckling förbehåller sig Metos rätten att utföra ändringar på sina produkter, produktinformation och priser. Metos kan ensidigt modifiera sina försäljningsvillkor genom att presentera information om ändringarna i sin Webbshop. Alla beställningar regleras av dåvarande aktuella priser och försäljningsvillkor. Reglerande ändringar träder i kraft den dagen det anges och gäller utan föregående meddelande.

Leveranstid
En uppskattad leveranstid anges för varje produkt vid beställning. Lagerförda varor skickas vanligtvis följande arbetsdag och levereras till kund sker inom 2-5 arbetsdagar.

Frakt
Fraktkostnad på beställning under 5000 SEK är 500 SEK. Fraktfritt över 5000 SEK, ex. moms.

Betalning
Betalkort (Visa, Mastercard)

Ansvar vid bristande överenskommelse
Om ett fel påträffas på produkten eller tjänsten måste Metos informeras om saken och ges en möjlighet att verifiera och åtgärda problemet. Beroende på situationen kan produkten bytas ut eller repareras, alternativt kan frågan lösas genom prissänkning. Metos ansvar ska under alla förhållanden vara begränsat till det inköpspris som kunden betalat. Metos är inte ansvarig för några direkta eller indirekta kostnader eller inkomstbortfall som uppstått på grund av en felaktig produkt.

Datasäkerhet
Den information som kunden tillhandahåller lagras i Metos kundregister. Informationen används för att hantera och underhålla kundrelationen. Metos delar inte denna information med någon tredje part. Integritetspolicy finns tillgänglig. Metos E-tjänster använder cookies för att förbättra utförandet och förhöja användarupplevelsen. Cookies kan avaktiveras genom att följa instruktionerna för ändring av webbläsarens inställningar. Avaktivering av cookies kan hindra vissa egenskaper på webbplatsen från att fungera korrekt.

Tillämpning av försäljningsvillkoren
Genom att beställa produkter från webbutiken godkänner kunden dessa villkor.
Behöver du hjälp? Vi finns här för dig!
För alla orderrelaterade frågor, var god kontakta:
T.  08-775 85 85 (växeln öppen måndag-fredag 08.00 till 16.15)
E-post: metos.sweden@metos.se

 

Metos allmänna försäljningsvillkor


Priser
Priserna är i SEK ex. moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna om valutakurserna, moms, tillverkningskostnader, tullavgifter eller andra avgifter eller kostnader som ligger utanför leverantörens kontroll ändras innan leveransdatum.

Leverans
DDP. Förpackningen ingår i priset. Eventuella frakt- och installationskostnader debiteras separat.

Äganderätt
Alla varor förblir Metos Storkök Ab:s egendom tills full betalning är erlagd inklusive räntor och kostnader.

 

Garanti och returer

Varorna sålda av Metos Storkök AB ges garanti för material- och tillverkningsfel. Garantiperioden är ett (1) år. Garantin gäller endast för den ursprunglige köparen i Sverige. En köpare som gör garantianspråk kan bli ombedd att intyga den gällande garantin. Begäran om reparation måste göras under garantiperioden och utan fördröjning antingen direkt till Metos eller till ett behörigt servicecenter. Om möjligt repareras fastmonterad och stationär utrustning på plats. Enkelt flyttbara enheter levereras till servicecentret av kunden på egen bekostnad och risk. Fasta apparater levereras till kunden på dennes bekostnad med hjälp av vald transportmetod.

Returer
Returnering av varor accepteras under förutsättning att leveransen inte motsvarade beställningen eller varorna var felaktiga och ett påpekande gjordes inom 8 dagar från att varorna mottogs. Returnering måste alltid arrangeras i förväg med Metos.
 

Vi förbehåller oss rätten att ändra informationen i vår prislista.